…. in zemlja je ploščata…


Ta prispevek spada pod
O meni, Umetnost, bovec, naravna dediščina, naravne lepote, zapisi / footprints.

Težko je sistematično na kratko urediti informacije, ki jih je deležno bovško občinstvo – ter tudi še vsi ostali prisotni v svetu – v tem pomladno poletnem času 2014. Sicer smo navajeni vsakršnih tragikomedij in marsikdo (na žalost) zna prežvečiti že skoraj vse. Nekako nas na bovškem res klima in navidezni mir rešujeta… reka Soča pa ni več med najbolj čistimi v EU, tako da je z vodo že križ, pipce podrombonskih čistih vrelcev je občina zaprla (več oblasti je krivo za to, da ne bo kakšne travme ali prerekanja alla ‘ali bomo dobili vodo’).

V glavnem, v domačem stilu je reč takale:

- ganljiva izjava (iz spodaj navedenih virov v medijih – točneje izbor c ): ‘Soča Rocks v središču Bovca’ / jaz pa živim na placu pod lipo očitno! no mene v to ne bo nihče prepričal, ker imam le cca.100 m do obvoznice in nobene lipe nad glavo… Soča Rocks ni središče Bovca, a za nekatere pa pač je in je cel Bovec center, kar se da razumeti, če beremo tudi, da je Tolmin Dolina Soče, tako da bi lahko zamenjali tablo Bovec s Center Bovec… je pa itak v stilu Enter Bovec (kje je že to poniknilo!?), tako da se reči pač poklopijo – samooklicani in poklicani ‘mladi in izkušeni strokovnjaki’ turizma Doline Soče združijo moči in je vse prav geografsko, trajnostno, kadrovsko, socialno, družbeno, predvsem tudi ekonomsko idr. (na bovškem je očitno tudi zemlja ploščata…. )

- naslednja že kot kaže virtualna zadeva ‘Kaninska zgodba’….. / očitno se bovški turizem še ni odločil, v letu in pol! oz. že od 1990 bi rekla – kaj je in kaj ni! Najprej je enoznačno in samo to jasno, da je Kanin zelo zelo pomemben element turistične ponudbe, potem natančno obratno sploh ni pomemben, zdaj naenkrat je ‘eno največjih tudi finančnih neizkoriščenih priložnosti!’ To je kot kaže je nova strategija, vizija, politika, kultura, letni plan, akcijski načrt in še vse ostalo našega turizma! Glede na informacije od prezadolženosti in negativnem kapitalu ter recimo na to, da je stečajna upraviteljica, v cca.letu dni se mi zdi, uspela prodati za 300€ premoženja! – pa je res finančna priložnost… – glede Kanina bi se lahko počasi prosim malo misli konsolidirale, ne pa da poslušamo skrajnosti naprej in nazaj in gor in dol in še kam nekam – evidentirano vir Delo:

a) Kanin je zelo zelo in zelo pomemben (Delo.si, 5.4.2014)

http://www.delo.si/novice/slovenija/upam-da-je-sesutje-kanina-najnizja-tocka.html

Beremo še,  da tudi države bolje da nimamo, če ne zna rešiti Kanina! – kako vizionarsko! Pa da ima Bovec ekstremno sezonskost… in da je smučišče Kanin ‘edino zdravilo’ … in tako naprej in tako nazaj… in bom kar tu napisala, da je ta ‘s sezonskostjo’ izjava iz devetdesetih!… na bovškem se zaključi (samo uradno) plovba na Soči z mesecem oktobrom in v decembru se je začel zimski turizem (čeprav ne vedno najbolj uspešno, včasih pa tudi in cilj je bil in bi moral biti, da se to dogaja enako še naprej) in od aprila dalje se je smučalo in veslalo in kolesarilo in vse ostalo zraven – do oktobra (razen smučanja seveda) – škoda, žal in bog nam pomagaj! ob taki interpretaciji in prepoznanju potencialov in dejstev bovškega turizma … očitno res gre samo za ‘I’ll be back’ sceno odgovornih

b) tu pa Kanin ni prav nič več pomemben

http://www.delo.si/novice/slovenija/bovec-ni-samo-kanin-in-sport.html

(Delo.si  19.6.2014)
Prva objava-izjava dne 5.april letos, druga 19. junij letos – kako hitra re-akcija za-mišljevanja!

c) vse pomembno, vse novo, vse delno novo, vse na novih temeljih in z novimi ponudniki

www.robin.si/component/content/article/35/1821#.U6wO8tGM9GU

- so pa tudi na drugih področjih itak enaka dogajanja, razvoj turizma se izvaja glede na trenutne promocijske in finančne potrebe posameznikov, recimo kolesarjenje je enkrat nova oz. pač – kot v novodobnih govorih slišimo – delno nova! zgodba, drugič popolnoma nepomembna! Organizator Kolesarskega vzpona na Mangrt ve, koliko je bila pomembna ta tekma v letih 2007 do 2011 – nič za svetnike javnega zavoda, osebno pa sem končno komaj spravila skozi proračun nekaj fičnikov…, potem pa spet kar naenkrat poslušamo pridige govorcev na tekmi o zelo prepoznavni in obetavni tekmi in Loški dolini in podobno … ja saj se vidi iz zatikanja taistih govorcev, koliko so namere in izjave poštene…

- ‘na bovškem je nova ponudba na novih temeljih, ki so novi, nekateri delno novi…’ – to nam je večkrat ponovljeno, da slučajno ne bi preslišali pravilnega odgovora, večkrat ponovljeno vprašanje v trdilni obliki in pravilno zloženih popolnoma istih samostalnikih kot so uporabljeni v vprašanju – pa razumi če moreš (verjetno je to že filozofsko vprašanje, ki ga razumejo samo najvidnejši navidezni strokovnjaki – toliko v lažje razumevanje nerazumljenega)

- o zorbingu in zipanju po Učji ne bi nalagala na dolgo – totalno umeščena ponudba v nedotakljivo in pristno okolje, ki predvsem pripomore k prepoznavnosti turističnega območja in njene avtentičnosti ter ohranjanju dediščine, zato izredno dobro diferenciira, pozicionira in tako naprej in nazaj… da te kap!

Moj rezime je sledeč:
Lokalna turistična organizacija Bovec se od leta 2011 ne ukvarja z ničemer pomembnim, ki bi bistveno ustvarjalo pogoje in možnosti turizma na bovškem. Od leta 2011 na zavodu niso več zadolženi za:
- upravljanje reke Soče, ki je bistvenega pomena za bovški turizem (glavni del reke za rafting in kajak na divji vodi je v bovški občini – no, verjetno je tudi tu razlaga veljakov lahko filozofsko drugačna)
- upravljanje turističnega ogleda in organiziranje prireditev v trdnjavi Kluže, tudi Festival Kluže so takorekoč uničili; Festival bi bilo potrebno morda programsko spremeniti, je pa bil mednarodno znan in povezovalen in je predstavljal Trdnjavo Kluže, Bovec, ter tudi ostala mesta na bovškem daleč naokoli – dogajanje smo začeli seliti po vsej občini v različne kraje, da bi tako vzpostavili sodelovanje in prepoznavnost po vseh dolinah (to je zdaj ‘passe’… plačali so oblikovalko za novo zastavo in jo razobesili in konec)
- pospeševanje promocije smučišča Kanin, ki je potekalo aktivno vse leto, saj je Kanin predstavljal posebno ponudbno bovškega, tako pozimi kot poleti (seveda večina turističnih delavcev ni bila na Kaninu niti pozimi, kaj šele poleti! tako da govorjenje na počez pač poteka v stilu vsevedov…)
- soorganiziranje prireditev vseh vrst, tako Bovških četrtkovih večerov s Folklorno skupino in Buškimi čečami, kot Kolesarski vzpon na Mangrt in recimo Bovec trek race ter veliko drugih,ki jih ne morem našteti, ker jih je preveč, pa naj mi ne zamerijo ostali soorganizatorji; naj poudarim, da so prireditve pomembnega povezovalnega značaja, ne samo promocijskega in turističnega; ampak svetniki javnega zavoda želijo slišati samo pravilne izraze destinacijskega managementa in finančnih projekcij, realnost pa ‘ide kako ide’; potem pa se najdejo še štirje posamezniki, ki itak ne morejo dihati bovškega zraku, in so v svojem brezdelju znoreli zaradi odpovedi oz. neodobritve predlagane 50000€ vredne prireditve, za kar zavod ni mogel in smel nameniti celotnega denarja – kakor je bila zahteva, torej celotnega! – in rušijo razvoj turizma… – zdaj pa se bo (poudarek na ‘bo’!) denar dobil in namenil za neko drugačno prireditev, ki bo celo izven sezone! in ima sprejemljivo finančno konstrukcijo, kjer ni nikomur jasno, kako se bo sfinancirala – a mogoče res z vstopnino!? (ta na bovškem ne sme presegati enega centa, to bi dolgoletni izkušeni hkrati mladi turistični strokovnjaki od leta 1990 lahko vedeli – pa saj bo občina vse pokrila, saj vsi vse vedo, saj so volitve!)

To so glavne naloge (brez tistih štirih brez zraku : ) ), ki smo jih imeli na zavodu v času mojega mandata, in so potekale celo leto od petka do svetka nonstop. Teh nalog zavod nima več, nobene!, prireditve so stvar drugih, tako kot v Tolminu. Ostale naloge so zanemarljive, promocija, sejmi, oglaševanja, o katerih tako na veliko razpravljamo…… to je tako kot pač vsakdo mora jesti in piti, lahko kupuješ najdražje bio izdelke in imaš drisko ali pa pač imaš zmerno prehranjevanje in si zadovoljen….. Kakorkoli, glede na realno stanje bi lahko ostal zdaj na tem bovškem turističnem zavodu en ali dva zaposlena, plus nekaj študentov poleti = predlagam vladi! Predvsem tudi zato, da se ne bo toliko trošilo energije v poslušanje kaj je novo in bolj novo ali deloma novo….. Pa da ne bo spet kdo od tiste “dediščine, ki je ne moreš primit”! preveč znanstveno pristopil k utemeljevanju pomembnosti tega dela turistične ponudbe, bi samo namignila, da bi za ta namen že bila lahko ustanovljena posebna organizacija, ki bi sodelovala tako s celotno regijo kot čezmejno. Čemur je bil projekt tudi namenjen – pospeševanje turizma preko drugih elementov lokalne identitete in znanj. Ja, na tem mestu bi lahko navedla izvedene projekte mojega mandata, ki so bili namenjeni sodelovanju v lokalnih skupnosti in širše ter povezovanju z namenom pridobitve možnosti financiranja, sofinanciranja turističnega in splošnega razvoja občine. Pa je že vsega veliko napisanega zato podrobneje ob drugi priliki….

Ja ‘tako mamo’. Vsak naj ima svoj mir po svojih močeh in naj se ne preveč žalosti zaradi ‘leaderjev’, ki vozlajo s pletilkami in parajo z mesarskimi noži. Kako se to lahko dogaja, ko so časi Hogarjev mimo, je (spet) bolj filozofsko vprašanje. Namreč obrazložitve investicij (beri kupov betona in pločevine ne bovškem), so na primer zaradi tega, ker obstaja nekje denar in ga je treba potrošiti. Na način kot že nanese. Očitno pa bi bilo potrebno nekaj znanja, da bi ta denar namenili za Kanin! Saj plehnasto garažo zna vsak narediti, čeprav so se morale plehnaste garaže navadnih prebivalcev odstraniti izpred hiš in blokov, lahko plehnasta garaža velikih mer in vidnosti v izvedbi občine nastane kar tako brez oklevanja! Vsem na očeh in vsem v posmeh. Kot že omenjeno, se gotovo lahko to upraviči in opraviči z neskončnim govorjenjem o plehu in garažah in denarju. Neštetokrat ponoviš vprašalni stavek kot trdilni – paziti je treba, da ne poveš popolnoma nič novega – pa je odgovor na dlani!

Malo noro pisanje za nedeljsko dopoldne… a maša je mimo, tako da je bilo treba pokomentirati brano in slišano.

Komentirajte prispevek

Vaš poštni naslov ne bo objavljen. Obvezna polja so označena z *

*

Lahko uporabite naslednje HTML značke in atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>